zondag 31 oktober 2010

Bad Santa e il vecchio


Het is weer even geleden dat ik nog iets gepost heb. Dat kwam vooral omdat er weinig spannends te beleven viel deze week. Zoals altijd hebben we elke maandag en dinsdag vrij, dat zijn dan ook de hardste chilldagen. Woensdag waren we weer op onze vaste afspraak op het plein. Het was gezellig zoals altijd en we hebben weer wat nieuwe mensen leren kennen, waaronder een Belgische en een Oostenrijkse. Ze wonen en werken in Oostenrijk, maar waren op verlof, omdat ze een beurs krijgen waarmee ze veel kunnen reizen. Na het plein wilden we naar LeQueen gaan, maar toen we daar aankwamen zagen we dat die keet dood was. Er was amper volk en weinig sfeer. Terug naar Arcella dus.

Donderdag ben ik niet naar de calcetto geweest omdat ik les had tot 6u (calcetto begon om 6), ik het kot nog moest kuisen, ik fatsoenlijk en op tijd wou eten, en ik nog een taak moest maken. Ik heb gemerkt dat ik qua eten redelijk veel dezelfde dingen klaarmaak. Uiteraard maak ik om de paar dagen pasta klaar, vooral met pesto, soms met een andere saus. Groentenstoofpotje is ook super als bijgerecht; gewoon wat paprika, tomaat, courgette en ajuintjes in een pot laten stoven. Makkelijk maar lekker én gezond. Dingen die je hier op elk moment in de voorraadkast moet hebben liggen zijn: Pasta, pesto, room, toastjes en choco. Oja en ik was het bijna vergeten: bier! Wat het bier betreft is het hier in Italië wel pakken minder dan thuis. Jupiler vind je hier gewoon niet, stella dan weer wel, maar enkel in flessen van 66cl. Stella is ook duur ivm andere (niet-Belgische) merken. Als alternatief neem ik dan maar Peroni, een Italiaans pilsbier dat zeker niet slecht is. Als je met de verschillende nationaliteiten hier praat, merk je dat echt iedereen zot is van de Belgische bieren. Onze bieren zijn écht befaamd in heel de wereld.

Zaterdag zijn we dan naar het centrum geweest om onze halloween-outfit bijeen te gaan zoeken voor de Halloween party bij Leila. Het was markt in heel de stad. Heel Prato stond vol, ik heb nog nooit zoveel kraampjes bijeen gezien. En de meesten verkochten dan nog krak hetzelfde. Het was een zoektocht naar pantoffels, maskers, baretten, nike airs, fluovestjes en wat weet ik nog allemaal. Uiteindelijk vonden we dan toch iets in een halloweenwinkel. Daar kocht ik een kerstmuts met baard, ballonnen en een ooglapje. Om mijn outfit van bad santa compleet te maken, smeerde ik wat ketchup op de baard en muts. Sander wou als vecchio gaan, als oude man. Ik denk vooral omdat we hem weleens zeggen dat hij 'nen ouwe pat' is, en hij een 'ouwe patten' moveke heeft. In de garage vonden we de oude pantoffels van den Irfan, die waren perfect. Ze roken ook erg lekker. Samen met zijn pyamabroek en baard was zijn outfit compleet. 

Het feestje dan. We kwamen daar aan en voelden onszelf wel een beetje belachelijk. (ookal kom ik dan uit essen, waar zoiets doodnormaal is tijdens Carnaval) Zoals vorige keer was het een plezant feestje, met veel bekende gezichten en ook veel nieuwe gezichten. De kotmeisjes waren er uiteraard, Mauro was er weer, veel Italianen, Adam de Canadees, Nikos de Griek, en een paar Aziatische vriendinnen van Pang. Net zoals vorige keer waren er weer lekkere hapjes en zelfgemaakte cocktails. Het was weeral een geslaagd feestje, zoals hieronder te bewonderen valt.
Sander, Luca, Fernando, Ik en Adam

Leila en ik

Bad Santa e il vecchio

Simone, Francesco, Rada, Leila, ik en Nikos




Ik heb ook net vernomen dat er hier bij ons op kot een feestje in de steigers staat. Geen idee waar we iedereen dan moeten wegsteken, want de vraag naar een living met een chille zetel begint toch elke week groter en groter te worden. We zien nog wel hoe we dat regelen. Het lijkt me in ieder geval super. 

Ciaoo x

1 opmerking:

  1. Hahahahaha, bad santa! Geweldig! 't Ziet er daar ook een heel toffe bende uit, amai! Amuseer jullie nog! Enne, nu ga 'k toch echt wel eens naar de carnaval in Essen, want ge hebt me helemaal nieuwsgierig gemaakt! ;)
    Groetjes,
    Xana

    BeantwoordenVerwijderen