donderdag 21 oktober 2010

Belgisch bier, frieten en ne goeie film

Maandagmiddag ben ik samen met Sander en Olti naar de cinema geweest, want we wilden Inception zien. De cinema hier is in niets te vergelijken met de cinema in België. Het scherm en de zaal waren 5x kleiner dan in bvb. Metropolis. Naast ons zaten er maar twee mensen in de zaal. Toen we aankwamen vroegen we of de film in het Engels was, met italiaanse ondertiteling. Dat was uiteraard niet het geval. Hier in Italië dubben ze alles; series, reclame, films,.. Langs de ene kant vonden we dit jammer, omdat je de echte stemmen van de acteurs niet hoort en alles soms nogal de absurde kant uitgaat. Maar het was een goede oefening voor ons Italiaans. De plot van de film hielp ook niet echt om alles beter te begrijpen, het was geen 'loechte' film. Maar wat een film! Die ga ik zeker nog eens kijken. (in het Engels, om alles ten volle te begrijpen!)

 

S'avonds was het Karaoke Night in de St. John's. Omdat ze daar Belgisch bier hebben, moesten we daar naartoe natuurlijk. Het café zat vol! Eigenlijk té vol. Gelukkig maakte mijn Stella alles weer goed. Sander had het meer voor een blonde Leffe. Zware bieren smaken mij niet zo, ik ben meer voor pilsbieren. Ieder zijn voorkeuren he. Ze hadden daar blonde Leffe, donkere Leffe, Stella, Chimay, Hoegaarden en nog veel meer. De zangprestaties van de erasmusstudenten waren niet echt om over naar huis te schrijven, maar aan inzet en passie ontbrak het niemand. Naast Belgisch bier, hadden ze ook frietjes! Die smaakten super bij mijn frisse pint. Tjah, ik blijf toch Belg vanbinnen.
Conclusie van de avond: daar gaan we meer naartoe gaan.

We hebben dan eindelijk twee interessante vakken gevonden (naast Mediazione Linguistica, dat we wel moeten volgen aangezien we 12 studiepunten krijgen voor 2 uurtjes les elke week). Glottodidattica gaat over de taalverwerving, en wordt gegeven door een leuke prof. De zaal is wel veel te klein voor het aantal studenten dat telkens komt, waardoor we vanmiddag anderhalf uur op de grond hebben meegevolgd. Antropologia gaat over de verschillende culturen en stammen en hun gebruiken, grof samengevat. De prof hiervan kan een serieus eind ratelen, iets van een 300 woorden per minuut. Daarom moet je wel opletten om bij te blijven. 

Woensdagavond ben ik samen met Sander naar de piazza geweest. Het was leuk, we hebben weer wat nieuwe mensen ontmoet, zoals: funny Alessandro, een Duitse Fraulein, Stefano van ESN, en twee Portugezen die zo uit The Big Bang kwamen gelopen. (met Spock T-shirt jawel!) Toen ik vanmorgen wakker werd, zo rond 13u, had ik wel wat koppijn. Vodka is gevaarlijk, neem het van mij aan ;-) Maar het was leuk. Ik ben net terug van de calcetto trouwens. We waren weer met gigantisch veel volk, zo'n 18 man. Ik denk dat ik zeker de helft ervan heb uitgenodigd, aangezien Nelson en José (de Portugezen) hun Spaanse amigos hadden meegenomen. Omdat ik gisteren nogal de bloemetjes had buitengezet, speelde ik niet super. Volgende keer beter!

Over enkele ogenblikken komt Didier aan. Onze planning is als volgt:
-Vanavond houden we het rustig
-Morgen leer ik hem Padova kennen, de mooie plekjes en must see's. Savonds is het kotfeestje in Coronaro (residentie hier in de buurt) Deborah, een Waalse, heeft ons uitgenodigd. Na het feestje gaan we waarschijnlijk naar Le Queen, de discotheek waar we de eerste uitgaansavond in waren beland.
-Zaterdag trekken we richting Venetië, Didier heeft het daar nog nooit gezien, genoeg reden dus om even een halfuurtje de trein te nemen! En zaterdagavond zal het wel weer ergens feest zijn (aangezien het hier elke dag wel ergens feest is)

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten