maandag 18 oktober 2010

It's going to be LEGEN...wait for it...DARY!

Ciao a tutti. Het is weer even geleden, maar ik kan vertellen dat er ondertussen niet veel spannends is gebeurd. Eind vorige week hield ik het rustig, ik ben niet meer uitgeweest dankzij de gietende regen. Nu voelt het hier echt aan als de winter; donker en heel fris buiten. Godzijdank werd de centrale verwarming geactiveerd, en dat is echt wel merkbaar. Het is lekker warm binnen. Aangezien Olti en ik samen op een dubbele kamer slapen, en we maar één bureau ter onzer beschikking hadden, was een tweede dringend nodig. Het televisietafeltje van Irfan bleek hier perfect voor. De indeling van onze kamer was te wanordelijk en druk om er fatsoenlijk twee bureau's in te krijgen, dus beslisten we om onze kamer te herstructureren. Nu staan allebei de bedden tegenover elkaar tegen een muur, met de bureau's ertussen tegen de andere lange muur. Zo hebben we centraal heel veel ruimte, mocht er iemand op bezoek komen.

Verder moet ik met droefheid melden dat mijn 'The Big Bang Theory' collectie helemaal uitgekeken is.. Nu moet ik steeds wachten tot na donderdag, wanneer een nieuwe aflevering van seizoen 4 uitgezonden wordt in Amerika. Ik had dus nood aan een nieuwe serie, en ik kwam uit bij HIMYM (How I met your mother). De serie gaat over een pasgetrouwd koppel, twee single roommates en Barney Stinson! Barney is awesome. Ik had vroeger al eens een aflevering gekeken en vond het toen best grappig, daarom kwam deze serie ook spontaan bij mij op. Nu vind ik de serie echt hilarisch, hoewel 'The Big Bang' toch nog numero uno blijft (naast Friends duh). Een aanrader dus!

Voorts had Sander het lumineuze idee om 'The Pacific' te gaan kijken, een superidee dus, vooral als je zo'n fan bent van 'Band of Brothers' als ik. De serie is helemaal van dezelfde makers als BOB, Tom Hanks en Steven Spielberg dus. Nu heb ik terug genoeg kijkmateriaal om me mee te amuseren, dat komt wel in orde.

Qua huiswerk hebben we enkel een tekst te vertalen van het Nederlands naar het Italiaans, wat toch niet zo simpel blijkt. Daar moeten we dan elke zondagavond een stuk van doorsturen naar de prof, zodat we onze vertalingen woensdagnamiddag samen kunnen bespreken (individuele les).
Wat de lessen betreft, twijfelen we erover om een vak in te wisselen voor een ander. Istituzione di Linguistica is hier een eerstejaarsvak, vergelijkbaar met Taalwetenschap van op Lessius. Als je weet hoe het er op Lessius aan toegaat, en mijn vorige berichten gelezen hebt, snap je wel dat dit vak weinig geheimen meer heeft voor ons. Met andere woorden; het was ongelofelijk saai. Niemand in die aula had ooit gehoord van Chomsky, Jakobson of De Saussure. Nu zoeken we dus een ander vak om te volgen deze week; ofwel Antropologie, ofwel Sociologie, ofwel Recht,... Nee laat dat laatste maar weg. We zien wel, vediamo. 

Vanavond was het normaal gezien Calcetto (zaalvoetbal), waar ik naartoe ging samen met Nelson en Olti. Maar aangezien het Karaoke Night is in de St. John's, spelen we op donderdag! De St. John's is een pub waar ze Belgisch bier tappen, jawel, een must dus. Een verslag volgt later ;-) .

If music be the food of love, play on.
Shakespeare, Twelfth Night
 
 

1 opmerking:

  1. Ha, David, hier wordt ook de ene tv-serie na de andere versleten! Friends ook hier numero uno en dan The Big Bang Theory! Onze Oekraiense huisgenote kijkt die in het Russisch en ik moet zeggen, het is wel enorm grappig om dat te horen! ;) De Italiaanse versie hebben we ook al een stukje gezien, niets gaat natuurlijk boven de Amerikaanse! :D

    Veel plezier daar nog jongens, en geniet van de verwarming...
    Hier is die zoo duur dat we ze amper durven opzetten! Fleecetruien en -dekens slingeren hier overal rond om het toch enigszins warm te krijgen! :)

    Ciao!

    Xana

    BeantwoordenVerwijderen