dinsdag 5 oktober 2010

Dolce far niente

De voorbije dagen was het wisselvallig weer hier, wolken en regenbuien, niet het type weer waar je op hoopt als je naar Italië komt, al is het dan oktober. Vandaag schijnt de zon gelukkig weer en is het heel warm. Na Venetië hebben we zondag en maandag lekker weinig gedaan, wat aan de bachelorpaper opgezocht, naar de supermercato en wat filmpjes gekeken. Omdat Olti een akoestische gitaar heeft, heb ik mezelf beziggehouden met daar wat op te tokkelen van tijd tot tijd, wat eigenlijk wel leuk tijdverdrijf is. In groot contrast tot Sander, die in de kamer hiernaast virtuoos gitaarspel uit zijn gitaar tovert, behelp ik me met de simpelste tabs op het internet, zoals de intro's van 'Come as you are' van Nirvana, 'Seven Nation Army' van The White Stripes en 'Cry, Cry, Cry' van Johnny Cash. Soit, ik amuseer me wel.
Vanmorgen ben ik wat vroeger opgestaan, met het plan om naar het centrum te fietsen en daar de laatste papieren van erasmus in orde te brengen. Onderweg viel mijn pedaal van mijn fiets, waardoor ik maar net tot het centrum kon joyriden en daar mijn fiets achterliet om naar het SAOS bureau te gaan. Bleek dat dat bureau niet open was, terwijl in mijn boekje over erasmus staat dat dat wel open ging zijn. Duidelijk zijn ze hier niet. Dan ben ik maar op zoek gegaan naar een tang om mijn pedaal terug mee vast te zetten, nergens natuurlijk een winkel te vinden met gereedschap. Dan maar een schrootwinkeltje binnen. Omdat ik niet wist wat 'tang' was in het Italiaans, duurde dat ook even om uit te leggen. Nadat ik er dan toch een kon kopen, probeerde ik de pedaal vast te zetten. Dat lukte niet, omdat de bout helemaal verroest was, waardoor ik helemaal te voet vanuit het centrum naar hier moest. Ach, het was tenminste goed weer. Bij de fietsenhandelaar moest ik niets betalen voor een nieuwe pedaal, dus dat was mooi meegenomen. Vervolgens ben ik maar ineens een italiaanse gsm-kaart gaan kopen, aangezien iedereen hier WIND heeft als provider, en het veel goedkoper is om zo onderling met studenten te sturen. Vanavond gaan ik, Sander en Olti naar een housewarming party bij een Belgische, die hier ook studeert. Hopelijk zijn het daar wat toffe mensen, en leren we weer nieuwe studenten kennen.

Ciao. x    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten