vrijdag 11 februari 2011

Ultime notizie :)

Ondertussen zit ik in mijn laatste week Padova. Dit 2de deel van Erasmus was heel wat minder leuk: elke dag studeren voor de examens! Dat was wel te verwachten, maar is toch hard balen als het buiten warmer begint te worden en elke dag de zon schijnt. Ik heb al 2 examens gehad van de 3. Mediazione (vertaling Ned-It en andersom) was best makkelijk: een 28 op 30. Dat zijn al 12 studiepunten binnen. Het 2de vak was Glottodidattica, en was heel wat moeilijker. Ik had dat vak al wel geleerd in december, (toen was er een proefexamen, waar ik niet van door was) dus er zaten nog wel flarden hier en daar in mijn geheugen. Bleek dat de prof exact dezelfde vragen vroeg als in december, wat ik toen al belachelijke vragen vond o.a: "Wat heeft je het meeste geraakt in de cursus?" Hoe moet je op zoiets antwoorden... Gelukkig kende ik het nu veel beter en heb ik een mooie 25 op 30 gehaald. Nu op naar het laatste examen volgende woensdag: Antropologie! Heel veel cursus, maar gelukkig wel interessant. Sander heeft dat examen gisteren al gedaan (hij was er in december net door van Glotto, dus moest hij dat nu niet meer doen) en blijkbaar valt het wel mee. Ik ben alvast benieuwd.

Daarna kan ik beginnen pakken en de laatste administratieve rompslomp regelen voor ik de vlieger neem zaterdag. Terug in België eerst wat uitrusten en de bekende gezichten terugzien, voor ik de dagelijkse routine van Lessius weer zal moeten opnemen. Ik ben benieuwd wat er daar veranderd is. 

Ik zal toch blij zijn dat ik naar huis kan, om verschillende redenen: terug voetballen, terug tennissen, Karen terugzien, vrienden, familie,... Hier 6 weken in een kamertje zitten studeren is ook ni alles. Het mag gedaan zijn. Basta.

Om te eindigen een cliché van formaat: Erasmus is een avontuur om nooit te vergeten! (de eerste periode vóór de examens dan toch).

Ciao x 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten